Ehdot ja edellytykset

1. Perussäännökset

Näitä yleisiä sopimusehtoja (jäljempänä "sopimusehdot") sovelletaan ainoastaan ostajan ja BIOLAMPA.SK s.r.o. -yrityksen (jäljempänä "myyjä") välisiin liikesuhteisiin, jotka on solmittu verkkosivustolla www.biostimul.fi sijaitsevan sähköisen kaupan (jäljempänä "kauppa") kautta. Näillä ehdoilla säännellään ja täsmennetään tarkemmin myyjän ja ostajan oikeuksia ja velvollisuuksia nykyisessä sanamuodossaan, ja ne ovat olennainen osa ostosopimusta.

1.1.

BIOLAMPA s.r.o., jonka kotipaikka on BIOLAMPA, s.r.o., Kollárova 51 974 01 Banská Bystrica ID-numero: 45265283, on yksityinen yritys, joka on rekisteröity Banská Bystrican käräjäoikeuden ylläpitämään kaupparekisteriin, lisänumero 17216/S, ja joka keskittyy kehon hoitoon ja kaunistamiseen liittyvien tavaroiden ja palveluiden erikoismyyntiin. Lisätietoja myyjästä on kohdassa "Yhteystiedot".

1.2.

Ostajalla tarkoitetaan kuluttajaa tai yrittäjää, joka on lähettänyt sähköisen tilauksen, joka on käsitelty myymäläjärjestelmässä, omatoimisen valtuutuksen jälkeen.

Kuluttajalla tarkoitetaan luonnollista henkilöä, joka sopimusta tehdessään ja toteuttaessaan ei toimi elinkeinonharjoittajan tai muun elinkeinotoiminnan taikka itsenäisen ammatinharjoittamisen yhteydessä. Kuluttaja ilmoittaa liikesuhteita aloittaessaan myyjälle ainoastaan yhteystietonsa, jotka ovat tarpeen tilauksen moitteetonta käsittelyä varten, tai tarvittaessa tiedot, jotka hän haluaa merkitä ostoasiakirjoihin.

Myyjän ja kuluttajan välisiin oikeussuhteisiin, joita ei ole nimenomaisesti säännelty näissä ehdoissa, sovelletaan lain nro 40/1964 Coll. asiaa koskevia säännöksiä, siviililakia, kuluttajansuojalakia nro 634/1992 Coll. kuluttajansuojalakia, lakia nro 102/2014 Coll. kuluttajansuojasta tavaran myynnissä tai palvelujen tarjoamisessa etäsopimuksella tai myyjän toimitilojen ulkopuolella tehdyssä sopimuksessa sekä niihin liittyviä asetuksia, kaikki voimassa olevassa sanamuodossaan.

1.3 Yrittäjänä pidetään seuraavia:

  • kaupparekisteriin merkitty henkilö,
  • henkilö, joka harjoittaa liiketoimintaa elinkeinoluvan perusteella (yksityisyrittäjä),
  • henkilö, joka harjoittaa elinkeinotoimintaa muun kuin erityissäännösten mukaisen elinkeinoluvan perusteella (esim. notaari, asianajaja),
  • luonnollinen henkilö, joka harjoittaa maataloustuotantoa ja joka on merkitty rekisteriin erityissäännöksen nojalla (esim. itsenäisenä ammatinharjoittajana toimiva talonpoika).

Myyjän ja yrittäjän välisiin oikeussuhteisiin, joita ei ole nimenomaisesti säännelty näissä ehdoissa tai myyjän ja ostajan välisessä sopimuksessa, sovelletaan lain N:o 513/1991, kauppalain, sellaisena kuin se on muutettuna, ja siihen liittyvien asetusten asiaa koskevia säännöksiä.

1.4 Ostosopimus

Ostosopimuksen tekemistä koskeva ehdotus on Myyjän tarjoamien tavaroiden asettaminen Sivustolle. Ostosopimus syntyy, kun Ostaja lähettää tilauksen ja Myyjä hyväksyy tilauksen. Kaupan luonteesta riippuen (määrä, hinta, kuljetuskustannukset, etäisyys jne.) Myyjällä on oikeus pyytää Ostajaa vahvistamaan tilaus luotettavalla tavalla, esim. puhelimitse tai kirjallisesti. Tämä vahvistus ei kuitenkaan vaikuta sopimuksen syntymiseen. Syntynyttä sopimusta (mukaan lukien sovittu hinta) voidaan muuttaa tai purkaa vain osapuolten sopimuksella tai laillisin perustein.

Jos myyjän ja ostajan välillä on tehty pitkäaikainen kirjallinen puitesopimus, sähköiseen tilaukseen sovelletaan tällöin tätä sopimusta, jos sähköisen kaupankäynnin ehdot sen sallivat.

Sopimuksesta johtuviin suhteisiin ja mahdollisiin riitoihin sovelletaan yksinomaan Slovakian tasavallan sovellettavaa lakia, ja ne ratkaistaan Slovakian tasavallan tuomioistuimissa.


Nämä ehdot ovat saatavilla sähköisen kaupankäynnin verkkosivustolla osoitteessawww.biostimul.fi, joten ostaja voi arkistoida ja kopioida ne.

Jos kuluttajat ostavat tavaroita tai palveluita, näihin ehtoihin sovelletaan lakia nro 102/2014 Coll. kuluttajansuojasta tavaroiden myynnissä tai palvelujen tarjoamisessa etäsopimuksella tai muualla kuin myyjän toimitiloissa tehdyssä sopimuksessa sekä eräiden lakien muuttamisesta ja täydentämisestä, sellaisena kuin se on muutettuna.

2. Sopimuksen peruuttaminen

2.1 Ostajan - kuluttajan tekemä sopimuksen peruuttaminen

Kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus ilman perusteluja neljäntoista kalenteripäivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta tai lain nro 102/2014 Coll. 7 §:n 1 momentissa tarkoitettua palvelujen tarjoamista koskevan sopimuksen tekemisestä.

Kuluttaja voi myös peruuttaa sopimuksen, jonka kohteena on tavaroiden toimitus, ennen kuin peruuttamisaika on alkanut eli ennen kuin tavarat on otettu vastaan.

Myyjän on palautettava ostajan rahat yhteisellä sopimuksella ostajan kirjallisesti ilmoittamalle tilille tai henkilökohtaisesti toimijan tiloissa, tavaran palautus ei voi tapahtua käteisellä toimituksen yhteydessä!

Myyjä on velvollinen lain nro 102/2014 Coll. 10 §:n 4 momentin nojalla. sellaisena kuin se on muutettuna, myyjällä on oikeus vaatia kuluttajalta korvausta tavaran arvon alenemisesta, joka johtuu tavaran sellaisesta käsittelystä, joka ylittää tavaran ominaisuuksien ja toimivuuden selvittämiseksi tarvittavan käsittelyn.

2.2 Ellei kuluttajan ja myyjän välillä ole toisin sovittu, kuluttaja ei voi peruuttaa sopimusta, jonka kohteena on:

  • kuluttajan erityistarpeiden mukaan valmistettujen tavaroiden, mittatilaustyönä valmistettujen tavaroiden tai erityisesti yhdelle kuluttajalle tarkoitettujen tavaroiden myynti,
  • sellaisten suojapakkauksiin pakattujen tavaroiden myynti, jotka eivät sovellu palautettaviksi terveys- tai hygieniasyistä ja joiden suojapakkaus on rikkoutunut toimituksen jälkeen,
  • sellaisten kiireellisten korjausten tai huoltotöiden suorittaminen, jotka kuluttaja on nimenomaisesti pyytänyt myyjältä; tämä ei koske palvelusopimuksia eikä sopimuksia, jotka koskevat muiden tavaroiden kuin korjausten tai huoltotöiden suorittamiseen tarvittavien varaosien myyntiä, jos ne tehdään myyjän vieraillessa kuluttajan luona ja jos kuluttaja ei ole tilannut kyseisiä palveluja tai tavaroita etukäteen,
  • muun sähköisen sisällön kuin aineellisen välineen tarjoamiseen, jos kyseisen sisällön tarjoaminen on aloitettu kuluttajan nimenomaisella suostumuksella ja kuluttaja on ilmoittanut, että hänelle on asianmukaisesti ilmoitettu, että hän menettää peruuttamisoikeutensa antamalla suostumuksensa.

2.3 Peruuttamisoikeuden käyttäminen

Kuluttaja voi käyttää myyjän kanssa lain N:o 102/2014 (säädöskokoelma) 7 §:n 1 momentin mukaista peruuttamisoikeuttaan paperilla tai muulla pysyvällä välineellä olevan tallenteen muodossa; jos sopimus on tehty suullisesti, mikä tahansa kuluttajan yksiselitteisesti muotoiltu ilmoitus, jossa hän ilmaisee tahtonsa peruuttaa sopimus (jäljempänä 'peruuttamisilmoitus'), riittää käyttämään kuluttajan oikeutta peruuttaa sopimus. Kuluttaja voi käyttää myyjän toimittamaa peruuttamislomaketta.

Peruuttamisaikaa katsotaan noudatetuksi, jos peruuttamisilmoitus on lähetetty myyjälle viimeistään lain nro 102/2014 Coll. 7 §:n 1 momentin mukaisen määräajan viimeisenä päivänä.

Jos on epäselvyyttä toimituksesta, kuluttajan lähettämä peruuttamisilmoitus katsotaan toimitetuksi käytettyä toimitustapaa vastaavan ajan päättyessä, jos kuluttaja voi osoittaa, että se on lähetetty myyjän kuluttajalle lain nro 102/2014 Coll. 3 §:n 1 momentin b-d kohdan mukaisesti ilmoittamaan osoitteeseen tai osoitteeseen, jonka muuttumisesta myyjä on asianmukaisesti ilmoittanut kuluttajalle sopimuksen tekemisen jälkeen. Jos peruuttamisilmoituksen sisältävää postilähetystä ei voida toimittaa myyjälle erityissäännöksen mukaisista syistä, peruuttamisilmoitus katsotaan toimitetuksi päivänä, jona se lähetetään myyjälle ensimmäisessä virkkeessä tarkoitettuun osoitteeseen,

Jos myyjä antaa kuluttajalle mahdollisuuden peruuttaa sopimuksen verkkosivustollaan käyttämällä tätä varten erityistä toimintoa tai peruutuslomaketta, myyjän on heti peruuttamisilmoituksen vastaanottamisen jälkeen toimitettava kuluttajalle vahvistus tästä pysyvällä välineellä,

Jos kuluttaja peruuttaa sopimuksen, myös kaikki siihen sopimukseen liittyvät liitännäissopimukset, joista kuluttaja on peruuttanut, on peruutettava alusta alkaen. Kuluttajalta ei saa vaatia lisäsopimuksen peruuttamisen yhteydessä kustannuksia tai muita maksuja, lukuun ottamatta lain nro 102/2014 Coll. 9 §:n 3 momentissa ja 10 §:n 3 momentissa tarkoitettuja kustannuksia ja maksuja sekä palvelun hintaa, jos sopimuksen kohteena on palvelun tarjoaminen ja jos palvelu on suoritettu kokonaisuudessaan.

Peruuttamisoikeuden käyttämistä koskeva todistustaakka on kuluttajan vastuulla.

2.4 Myyjän velvollisuudet peruuttamistilanteessa

Myyjä on velvollinen palauttamaan kuluttajalle ilman aiheetonta viivytystä, viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta, kaikki kuluttajalta sopimuksen perusteella tai sen yhteydessä saamansa maksut, mukaan lukien kuljetus-, toimitus- ja postituskustannukset sekä muut kustannukset ja maksut; tämä ei rajoita lain nro 102/2014 Coll. 8 §:n 5 momentin säännösten soveltamista.

Myyjä on velvollinen palauttamaan maksut kuluttajalle lain nro 102/2014 Coll. 1 kohdan mukaisesti samalla tavalla kuin kuluttaja käytti maksussaan. Tämä ei rajoita kuluttajan oikeutta sopia myyjän kanssa muusta maksutavasta edellyttäen, että kuluttajalta ei peritä siitä lisämaksuja.

Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan kuluttajalle lisäkustannuksia, jos kuluttaja on nimenomaisesti valinnut muun toimitustavan kuin myyjän tarjoaman halvimman tavanomaisen toimitustavan. Lisäkustannuksilla tarkoitetaan kuluttajan valitseman toimitustavan ja myyjän tarjoaman halvimman tavanomaisen toimitustavan kustannusten välistä erotusta.

Jos myyjä peruuttaa sopimuksen, jonka kohteena on tavaran myynti, myyjä ei ole velvollinen korvaamaan kuluttajalle lain nro 102/2014 Coll. 1 kohdassa tarkoitettuja maksuja ennen kuin tavara on toimitettu kuluttajalle tai ennen kuin kuluttaja osoittaa, että tavara on lähetetty takaisin myyjälle, paitsi jos myyjä ehdottaa tavaroiden noutamista henkilökohtaisesti tai myyjän valtuuttaman henkilön välityksellä.

2.5 Peruuttamisoikeuden menettäminen

Kuluttajan on viimeistään 14 päivän kuluessa sopimuksen peruuttamispäivästä lähetettävä tavarat takaisin tai luovutettava ne myyjälle tai myyjän valtuuttamalle henkilölle, joka on vastaanottanut tavarat. Tätä ei sovelleta, jos myyjä ehdottaa tavaroiden noutamista henkilökohtaisesti tai myyjän valtuuttaman henkilön välityksellä. Ensimmäisen virkkeen mukaista määräaikaa katsotaan noudatetuksi, jos tavara on luovutettu kuljetettavaksi viimeistään määräajan viimeisenä päivänä.

Jos kuluttaja peruuttaa sopimuksen, hän vastaa lain nro 102/2014 (säädöskokoelma) 10 §:n 3 momentin nojalla myyjälle palautettavista tavaroista aiheutuvista kustannuksista ja, jos hän peruuttaa etäsopimuksen, myös sellaisten tavaroiden palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista, joita ei niiden luonteen vuoksi voida palauttaa postitse.

Jos kuluttaja peruuttaa palvelusopimuksen ja on antanut siihen nimenomaisen suostumuksensa lain N:o 102/2014 Coll. 4 §:n 6 momentin mukaisesti ennen palvelujen suorittamisen aloittamista, kuluttaja on velvollinen maksamaan myyjälle ainoastaan hinnan tosiasiallisesti suoritetusta suorituksesta peruuttamisilmoituksen toimittamispäivään asti.

2.6 Ostajan tekemä sopimuksen peruuttaminen - yrittäjä

Jos ostaja on yrittäjä, ostajalle voidaan tarjota vaihtoehtoista peruuttamista ostosopimuksesta riippuen palautettujen tavaroiden kunnosta, menetetystä takuusta ja palautettujen tavaroiden todellisesta hinnasta. Tavaran kunnon arvioi myyjä. Jos molempia osapuolia tyydyttävistä ehdoista ei päästä sopimukseen, tavarat palautetaan myyjän kustannuksella. Myyjällä on oikeus veloittaa ostajalta aiheutuneet lisäkustannukset.

3. Vaihtoehtoinen riidanratkaisu

Arvoisa kuluttaja. Jos uskot, että olemme loukanneet oikeuksiasi tai et ole tyytyväinen tapaan, jolla olemme käsitelleet valitustasi, lähetä oikaisupyyntösi meille sähköpostiosoitteeseemme obchod@lenovo-shop.sk.

Jos vastaamme tähän pyyntöön kielteisesti tai jos emme vastaa 30 päivän kuluessa sen lähettämisestä edellä mainittuun sähköpostiosoitteeseen tai jos et ole tyytyväinen ratkaisuumme, sinulla on kuluttajariitojen vaihtoehtoisesta riidanratkaisusta annetun muutetun lain nro 102/2014 ja lain nro 391/2015 perusteella oikeus vaihtoehtoiseen (tuomioistuimen ulkopuoliseen) riidanratkaisumenettelyyn.

Voit tehdä hakemuksen lain nro 391/2015 Coll. 12 §:ssä säädetyllä tavalla. Voit käyttää hakemuksen jättämiseen lomaketta, jonka malli on saatavilla myös asianomaisen ministeriön ja kunkin vaihtoehtoisen riidanratkaisuelimen verkkosivustolla.



Luettelo vaihtoehtoisista riidanratkaisuelimistä 1. huhtikuuta 2016 alkaen: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1. Kuluttajalla on oikeus valita, minkä luetelluista vaihtoehtoisista riidanratkaisuelimistä hän kääntyy.



Vaihtoehtoinen riidanratkaisuelin voi hylätä kuluttajan ehdotuksen esimerkiksi: jos riidan määrällinen arvo ei ylitä 20 euroa, jos on selvää, että kaikki olosuhteet huomioon ottaen vaihtoehtoinen riidanratkaisu olisi mahdollista toteuttaa vain kohtuuttomalla vaivalla jne.

4. Toimitusehdot ja määräajat

Sopimuksen suorituspaikkana pidetään kaupan rekisteröintilomakkeessa tai tilauslomakkeessa ilmoitettua ostajan asuinpaikkaa (kotipaikkaa) tai toimipaikkaa. Myyjä toimittaa tavarat käyttämällä kolmansien osapuolten palveluja (UPS, DPD) tai toimittaa tavarat omilla välineillään tai ostajan kanssa sovittaessa (valinta tilausta tehtäessä) tavarat ovat valmiina myyjän tiloissa, josta ostajan on noudettava ne 7 päivän kuluessa myyjän pyynnöstä.

Tavaroiden luovutus tapahtuu luovuttamalla ne ostajalle tai postille tai ensimmäiselle rahdinkuljettajalle kuljetettavaksi ostajalle.

Tavaroiden toimitusvelvollisuus katsotaan täytetyksi myös, jos ostaja ei ota tavaroita vastaan sovittuna aikana ja sovitussa paikassa tai kieltäytyy ottamasta tavaroita vastaan. Jos asiakas ei ota tavaraa vastaan ja tavara palautetaan meille, meillä on oikeus purkaa kauppasopimus ja vaatia asiakkaalta korvausta tavaran palauttamisesta aiheutuneista kustannuksista (tavaran palautuslähetykseen liittyvät postikulut). Uudelleentoimitus on mahdollista vain yhteisestä sopimuksesta.

Tavaroiden omistusoikeus siirtyy ostajalle edellyttäen, että kauppahinta on maksettu kokonaisuudessaan.

Myyjä toimittaa tilauksen tekohetkellä varastossa olevaksi merkityt tavarat ostajalle mahdollisimman pian (eli yleensä 3 päivän kuluessa) sähköisen tilauksen vastaanottamisesta, jos tavarat ovat toimituksessa. Ennakkomaksun tapauksessa toimitusaika perustuu maksun saapumiseen Myyjän tilille.

Toimitusaika voi poikkeustapauksissa (tavaroiden saatavuudesta riippuen) olla pidempi molempien osapuolten kirjallisen sopimuksen jälkeen. Jos tavaroita ei toimiteta määräpäivään mennessä, ostajalla on oikeus purkaa sopimus.

Tavarat toimitetaan ostajalle tavanomaisessa pakkauksessa, paitsi jos tavaran luonteesta johtuvat tai sopimuksen mukaiset erityisvaatimukset sitä edellyttävät.

Ostaja, joka on elinkeinonharjoittaja, on velvollinen (kuluttajaostajalle suositellaan tämän menettelyn noudattamista) tarkistamaan lähetyksen kunnon (pakkausten määrä, yrityksen logolla varustetun teipin ehjyys, laatikon vaurioituminen) rahdinkuljettajan kanssa välittömästi toimituksen jälkeen liitteenä olevan lähetysluettelon mukaisesti. Ostajalla on oikeus kieltäytyä vastaanottamasta lähetystä, joka ei ole kauppasopimuksen mukainen, esimerkiksi koska lähetys on puutteellinen tai vahingoittunut. Jos ostaja ottaa vaurioituneen lähetyksen vastaan rahdinkuljettajalta, vaurio on kuvattava rahdinkuljettajan luovutusraportissa.

5. Maksuehdot

Maksuvaihtoehdot:

  • maksu käteisellä tavaran vastaanottamisen yhteydessä jakelupisteessä,
  • maksu etukäteen pankkisiirtona,
  • maksu pankin Internet-liittymän kautta,
  • käteismaksu toimituksen yhteydessä (kuljetusliike noutaa käteisen asiakkaalta),
  • maksu laskulla eräpäivänä (vain jos luoton myöntämisen edellytykset täyttyvät).

Kauppahinta on maksettava viimeistään tavaran vastaanottohetkellä (kuriirilta, operaattorilta) tai laskussa, ennakkolaskussa tai tilauksen tekohetkellä ilmoitettuna päivänä.

Jos tavaran hinta maksetaan sähköisellä maksulla, tavara lähetetään mieluiten sen jälkeen, kun kokonaishinta arvonlisäveroineen on hyvitetty myyjän tilille.

Myyjä pidättää itsellään oikeuden vaatia ostajalta ennakkomaksua (ennakkolaskulla, sähköisellä pankkimaksulla tai luottokorttimaksulla) yli 100 euron tilaushinnasta, elleivät toimija ja ostaja sovi sopivalla tavalla toisin. Jos tilauksen ennakkomaksusta kieltäydytään, myyjä katsoo tilauksen mitätöityneeksi.

6. Takuuehdot ja asiakirjat

Operaattorin on toimitettava Ostajalle viimeistään tavaroiden toimituksen yhteydessä kaikki tavaroihin liittyvät asiaankuuluvat asiakirjat, eli: lasku - veroasiakirja (sähköisessä muodossa).

Myyjä vastaa takuuaikana myydyissä tavaroissa ilmenevistä vioista, jotka johtuvat materiaalivirheestä, toiminnallisesta viasta tai vioista, jotka johtuvat Myyjän työntekijöiden suorittamasta valmistuksesta, kokoonpanosta tai asennuksesta.

Takuu ei kata vikoja, jotka johtuvat ammattitaidottomasta käytöstä, epäasianmukaisesta käsittelystä, käyttöohjeiden vastaisesta käytöstä tai asennuksesta, sähköstaattisesta purkauksesta tai liiallisesta mekaanisesta kulumisesta johtuvista vioista. Takuu ei myöskään kata vahinkoja, jotka johtuvat luonnonmullistuksista, luonnonkatastrofeista, väkivaltaisista vahingoista, sääolosuhteista tai toiminnasta äärimmäisissä ja epänormaaleissa olosuhteissa.

Takuu raukeaa, jos tavaroita on luvattomasti peukaloinut henkilö, joka ei ole saanut siihen nimenomaista lupaa tavaran käyttäjältä tai valmistajalta.

Tavaroiden takuuehdot on määritelty tarkemmin myyjän reklamaatiomenettelyssä ja sovellettavassa Slovakian lainsäädännössä.

7. Henkilötietojen suojaaminen ja käsittely

Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä luonnollisten henkilöiden suojelusta henkilötietojen käsittelyssä ja näiden tietojen vapaasta liikkuvuudesta 27. huhtikuuta 2016 annetun Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EU) 2016/679 (yleinen tietosuoja-asetus) 13 artiklan mukaisesti saat kohdasta Henkilötietojen suoja.

8. Aukioloajat

Toimitilat osoitteessa Kollárova 51 , Banská Bystrica 974 01.

Tilaukset verkkokaupan kautta osoitteessa www.biostimul.fi - 24 tuntia vuorokaudessa, 7 päivää viikossa.

9. Hinnat

Verkkokaupassa on aina voimassaolevat hinnat.

Myyjä myöntää liiketoimintastrategiansa perusteella alennuksia, joita ostaja ei voi vaatia, ellei niitä ole lueteltu operaattorin verkkosivustolla tilauspäivänä.

Myyjä määrittelee posti- ja pakkauskulut, jotka lisätään tilauksessa olevien tavaroiden arvoon ja jotka Ostaja on velvollinen maksamaan yhdessä tilauksessa ilmoitetun tavaran hinnan kanssa.

10. Loppu- ja siirtymäsäännökset

Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan siten kuin ne on esitetty operaattorin verkkosivustolla sähköisen tilauksen tekopäivänä, elleivät osapuolet toisin sovi.

Tekemällä sähköisen tilauksen ostaja hyväksyy varauksetta kaikki yleisten sopimusehtojen ja valitusmenettelyn määräykset sellaisina kuin ne ovat voimassa tilauksen tekopäivänä.

Osapuolten välisiin suhteisiin, joita nämä yleiset sopimusehdot eivät sääntele, sovelletaan siviililain, kauppalain ja muun asiaan liittyvän lainsäädännön asiaa koskevia säännöksiä.


Osapuolten väliset riidat, joita ei voida ratkaista molempien osapuolten yhteisellä sopimuksella, ratkaistaan yksinomaan Slovakian tasavallan sovellettavan lainsäädännön mukaisesti, ja ne ratkaistaan Slovakian tasavallan tuomioistuimissa. Nykyiset yleiset sopimusehdot tulivat voimaan 1.3.2022.