Valituksia koskeva politiikka
Johdantosäännökset
Nämä takuu- ja reklamaatioehdot säätelevät BIOLAMPA, s.r.o.:n (jäljempänä myös "myyjä") ja loppuasiakkaan (jäljempänä myös "ostaja") välistä suhdetta. Myyjän ja ostajan välisiä suhteita reklamaatiotapauksissa säätelevät lisäksi siviililaki ja kauppalaki.
Kaikkiin tavaratoimituksiin sovelletaan seuraavia takuu- ja reklamaatioehtoja. Ostaja hyväksyy takuu- ja reklamaatioehtojen voimassaolon noutamalla tavarat myyjältä, ja tällä toimella ne tulevat ostajan osalta voimaan.
Ostajan velvollisuudet
Tavaroiden hyväksyminen ja vastuu virheistä:
Ostajan on tarkastettava tavara välittömästi sen vastaanottamisen jälkeen. Jos tuotteen pakkauksessa havaitaan mekaanisia vaurioita, Ostaja on velvollinen tarkastamaan tavaran kunnon ja vahingon sattuessa tekemään vahingosta merkinnän rahdinkuljettajan läsnä ollessa. Vastuu kuljetuksen aikana tapahtuneista vahingoista on rahdinkuljettajalla, koska kaikki tavarat on vakuutettu. Tehtyjen merkintöjen perusteella ostajalle myönnetään kohtuullinen alennus tai toimitetaan uusi tuote pääsääntöisesti välittömästi sen jälkeen, kun vahinkoilmoitus on tehty rahdinkuljettajan kanssa, viimeistään 30 päivän kuluessa. Tuotteen mekaanisia vaurioita (naarmuja, halkeamia, rikkoutumisia jne.), joita ei ole havaittu lähetystä vastaanotettaessa, koskevia vaatimuksia ei voida hyväksyä.
Ostaja on velvollinen tarkistamaan pakkauksen täydellisyyden tuotteen vastaanottamisen yhteydessä (henkilökohtainen ja ei-henkilökohtainen). Lähettipalvelun toimituksen yhteydessä ostajan on laadittava paikan päällä reklamaatioraportti pakkauksen puutteellisuudesta. Henkilökohtaisen noudon yhteydessä ostajan on tarkistettava pakkauksen sisältö välittömästi, ylimääräisiä reklamaatioita ei hyväksytä.
Ennen laitteen käyttöönottoa ostaja on velvollinen:
- Tutustua ostetun laitteen/laitteiden käyttöohjeisiin,
- tutustua laitteen takuuehtoihin, mukaan lukien Slovakian käyttöohjeet, ja noudattaa näitä tietoja,
- tarvittaessa ilmoittautua laitteen valmistajalle tai jakelijalle.
Takuuaika ja takuuehdot
BIOLAMPA, s.r.o. kieltäytyy ottamasta vastuuta vioista ja vahingoista, jotka johtuvat siitä, että ostaja ei ole tutustunut laitteen käyttöohjeisiin ja takuuehtoihin, laitteen vahingoittumisesta tai tuhoutumisesta, ostajan käyttämien tietojen tai ohjelmien katoamisesta.
Vastuuoikeuksia on käytettävä sen myyjän kanssa, jolta tuote on ostettu. Jos myyjän sijaintipaikassa tai lähempänä ostajaa sijaitsevassa paikassa on kuitenkin toinen korjausta varten nimetty yritys (valtuutettu korjauskeskus), ostaja käyttää korjausoikeuttaan takuukorjauksen suorittamiseen nimetyn yrityksen kanssa. Jos korjausta ei voida järjestää tällä tavoin, myyjä järjestää korjauksen.
Jos tavaralla on takuu, on virheestä ilmoitettava ja tavaran virheestä johtuvat vaateet esitettävä ennen takuuajan päättymistä. Takuuajan päättyessä oikeus reklamaation esittämiseen lakkaa.
Ostajalla ei ole BIOLAMPA, s.r.o.:ta kohtaan mitään muita vaatimuksia tai oikeutta takuukorjaukseen kuin näissä ehdoissa mainitut. BIOLAMPA, s.r.o. takaa kaikille ostajalle toimitetuille laitteille seuraavan takuun:
- BIOLAMPA, s.r.o.:n toimittamissa tietokonelaitteissa olevat materiaali- tai valmistusvirheet, jotka johtuvat valmistajan virheestä ja jotka ilmenevät normaalin käytön aikana.
Myyjän vastuu tavaroissa tai palveluissa esiintyvistä virheistä
Jos vika on korjattavissa, ostajalla on oikeus siihen, että se korjataan maksutta, oikea-aikaisesti ja asianmukaisesti. Myyjä on velvollinen korjaamaan virheen ilman aiheetonta viivytystä.
Ostaja voi virheen poistamisen sijasta vaatia tavaran vaihtamista tai, jos vika koskee vain tavaran osaa, osan vaihtamista edellyttäen, että myyjälle ei aiheudu kohtuuttomia kustannuksia tavaran hintaan tai virheen vakavuuteen nähden.
622 §:n 3 momentin mukaan Oz: Myyjä voi aina virheen poistamisen sijasta korvata viallisen tavaran virheettömällä, jos tästä ei aiheudu ostajalle vakavaa haittaa.
Jos kyseessä on vika, jota ei voida poistaa ja joka estää tavaran asianmukaisen käytön virheettömänä tavarana, ostajalla on oikeus vaatia tavaran korvaamista tai oikeus peruuttaa sopimus. Ostajalla on samat oikeudet, jos virheet ovat korjattavissa, mutta ostaja ei voi käyttää esinettä asianmukaisesti, koska virhe toistuu korjauksen jälkeen tai koska virheitä on enemmän.
Jos esineessä on muita korjauskelvottomia vikoja, ostajalla on oikeus kohtuulliseen alennukseen esineen hinnasta.
Takuu ei koske:
- laitteita, joiden sinetti on rikkoutunut
- laitteisiin, jotka ostaja on mielivaltaisesti purkanut tai joiden osat on korvattu uudelleen
- vikoja, jotka ovat aiheutuneet ostajan ammattitaidottomasta toiminnasta, asennuksesta, korjauksesta tai muutoksesta.
- laitteisiin, joiden sarjanumero on poistettu, tuhottu, ilmeisesti muutettu tai varastettu.
- väkivaltaisen käsittelyn aiheuttamat toimintahäiriöt
- vikaantumiset, jotka johtuvat siitä, että laitteeseen ei ole käytetty alkuperäisiä kulutustarvikkeita.
- viat, jotka johtuvat muiden kuin tuotteen kanssa käytettäväksi tarkoitettujen osien tai materiaalien käytöstä.
- rutiinihuollon laiminlyönnistä johtuvat toimintahäiriöt.
- toimintahäiriöt, jotka johtuvat siitä, että tuotetta käytetään käyttöohjeissa määriteltyjen käyttöolosuhteiden ulkopuolella.
- viat, jotka johtuvat siitä, että laitetta käytetään muulla kuin suositellulla tavalla tai tavalla, johon laite on suunniteltu ja mitoitettu, sekä viat, jotka johtuvat liiallisesta käytöstä ja kulumisesta.
- toimintahäiriöt, jotka johtuvat tuotteen käyttämisestä ostajan tiloissa sellaisessa ympäristössä, joka aiheuttaa turvallisuus- tai terveysriskin.
- toimintahäiriöt, jotka johtuvat sellaisen ohjelmiston käytöstä, jota ei ole tarkoitettu käytettäväksi tuotteen kanssa.
- ylivoimaisen esteen, onnettomuuden, tulipalon, veden, ilmakehän purkautumisen, virtapiikin, maanjäristyksen jne. aiheuttamat toimintahäiriöt.
- kuljetuksen aiheuttamat viat, jos ostaja ei ole noudattanut varastointi- ja kuljetusehtoja.
- kulutustarvikkeet - väriaineet, nauhat, tulostuskasetit, levykkeet, CD/DVD-levyt jne.
- käytön aiheuttama tuotteiden (tai niiden osien) normaali kuluminen. Tuotteen lyhyempää käyttöikää ei näin ollen voida pitää vikana eikä siihen voida vedota.
BIOLAMPA, s.r.o. tarjoaa takuukorjauksia ja takuun jälkeisiä korjauksia tietokonelaitteille (jäljempänä 'laitteet'), BIOLAMPA, s.r.o. BIOLAMPA, s.r.o. takaa, että laitteet ovat täysin toimintakuntoisia koko takuuaikana ja että ne ovat laitteiden valmistajien voimassa olevien standardien mukaisia (edellyttäen, että käytetään alkuperäisiä tarvikkeita). Takuun jälkeiset korjaukset suoritetaan huolto-osaston ja valtuutettujen huoltokeskusten kautta. Takuun jälkeisestä huollosta BIOLAMPA, s.r.o. perii voimassa olevan hinnaston mukaisen maksun suoritetusta työstä. Hinnasto on saatavissa BIOLAMPA, s.r.o.:n pääkonttorin keskushuollosta.
Yhteystiedot
BIOLAMPA, s.r.o. ČSA 25 974 01 Banská Bystrica Sähköposti:biostimul@biostimul.fi.Takuun kesto pitenee korjauksen keston verran. Jos laite vaihdetaan, takuu alkaa uudelleen uuden laitteen vastaanottamisesta. Kaikki laitteen vaihdetut osat ja takuuaikana vaihdetut laitteet jäävät BIOLAMPA, s.r.o:n omaisuudeksi.
BIOLAMPA, s.r.o. pidättää itsellään oikeuden käyttää laitevalmistajien valtuutettujen huoltokeskusten tarjoamia huoltopalveluja, jos se on tarpeen laitteiden toimivuuden varmistamiseksi.
Valitusmenettely
Noudata seuraavaa menettelyä reklamointia tehdessäsi:
- Tutustu perusteellisesti tuotteen takuu- ja huoltoehtoihin, jotka olivat tuotteen pakkauksessa.
Kun pyydät huoltotoimenpiteitä takuuehtojen mukaisesti, on dokumentoitava:
- kuvaus laitteessa olevasta viasta, sen tyyppimerkintä ja sarjanumero.
- todiste ostosta, kopio laskusta
- laite on pakattu asianmukaiseen pakkaukseen (tavaroiden vahingoittumisen estämiseksi kuljetuksen aikana).